Printfriendly

fredag den 1. april 2016

Om at støtte det gode formål...






Forleden modtog jeg dette blad i postkassen, udgivet af 'Kraftværk' som hører under Sind Daghøjskole (håber jeg forstået det korrekt) - og det gjorde jeg på baggrund af en henvendelse om opskriften på mit Seagull Cotton sjal.

Jeg får af og til henvendelser fra folk og forretninger, som gerne vil bruge opskriften til andet, end den er tiltænkt. Den ligger jo til ganske fri afbenyttelse for alle privatpersoner, men dér, hvor filmen knækker for mig er, når erhvervsdrivende gerne lige vil have lov til at snige en gratis opskrift ned i en garnpose, som trækplaster for at sælge garn - den går altså ikke i min verden. 



Opskriften er lagt på bloggen for - gratis - at kunne glæde andre - ikke for profit, og derfor har jeg alle gange sagt 'nej tak', når disse forespørgsler er kommet.

Men denne gang var det altså anderledes. Jeg støtter gerne gode, sociale formål, som her, når kreative, unge mennesker ser en glæde i at lave noget håndarbejde - dét rykker i min verden.

Derfor vil jeg gerne sige tak til Mai for både henvendelsen og bladet, som jeg har kigget meget i - og jeg håber, at I får hæklet en masse flotte sjaler!


2 kommentarer:

  1. Dejligt at vi måtte bringe opskriften!! 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mai, velbekomme og tak for henvendelsen :-)
      Hilsner
      Charlotte

      Slet