Printfriendly

søndag den 1. maj 2016

Lillepige cardigan med fint hulmønster






Det er blevet tid til sommerprojekter og i år har jeg bestemt mig for, at jeg for alvor skal igang med hæklet tøj til baby. Nu har jeg hæklet rigtig mange amigurumis igennem flere år, og jeg trænger til nye udfordringer.

Så her er min første baby cardigan, designet af Brigitte Sloth, og du kan købe hendes opskrift via Ravelry. Det er et godt begynderprojekt, hvis man ikke rigtig har lavet så meget andet tøj før, og opskriften er nem at følge.

Men fordi jeg valgte kun at bruge nål str. 2½ til denne, endte den også med at blive lidt lille - jeg vil tro, at det er en str. 0-3 mdr., men man kan jo nemt hoppe op i en 3-3½ og opnå en større størrelse.

Jeg synes, at den er utrolig sød med det fine hulmønster og den bølgede kant, og det må da være en must-have til enhver ny sommerbaby.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar